Dziurkacz biurowy – przydatna rzecz w twoim domu i firmie

Dziurkacz biurowy to urządzenie działające na zasadzie dźwigni, które pozwala na wykonanie otworów w kartkach papieru. Zostało ono zaprojektowane przez pewnego niemieckiego przedsiębiorcę w XIX wieku. Najczęściej efekt otworów w kartkach papieru pragniemy uzyskać, chcą móc wpiąć kartki do segregatora lub skoroszytu. Wtedy dobry dziurkacz jest niezastąpiony. W przeszłości używali go kontrolerzy biletów, jednak kasowniki wyparły dziurkacze z branży transportowo-komunikacyjnej.

Dziurkacze biurowe, wraz z segregatorami na zawsze zmieniły oblicze firmowych biur, sekretariatów oraz szkół. Z okazji jednej z rocznic tego wynalazku codziennego użytku, Google na jeden dzień zmieniło swoje logo na nawiązujące do dziurkacza.

Mając dziurkacz, jesteśmy w stanie w szybki sposób wykonać w wielu kartkach jednocześnie otwory, które umożliwią wpięcie kartek do segregatora. Zależnie od modelu, przedziurawimy za jednym razem od kilkunastu do nawet ponad stu kartek. Wszystkie faktury, umowy i ważne akty będą miały formę sprzyjającą ich przechowywaniu. 

Wybierając dziurkacz odpowiedni dla swoich potrzeb, warto zwrócić uwagę na materiał, z którego został wykonany sprzęt, na pojemność pojemnika na ścinki, a także na rodzaj ogranicznika i kompatybilność z potrzebnymi nam formatami papieru. Niektórzy wybierają także dziurkacze elektryczne lub takie wyposażone w większą ilość otworów, co pomaga zaoszczędzić nieco czasu.

Dziurkacze biurowe są przydatne w każdym biurze, dlatego warto zainwestować w taki przyrząd dla wygody swojej oraz pracowników.